imprezy

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Materiały źródłowe

 


Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Sezon 4

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Galeria - Sezon 4

001mkl.jpg002mkl.jpg003mkl.jpg004mkl.jpg005mkl.jpg006mkl.jpg007mkl.jpg008mkl.jpg009mkl.jpg010mkl.jpg011mkl.jpg012mkl.jpg013mkl.jpg014mkl.jpg015mkl.jpg016mkl.jpg017mkl.jpg018mkl.jpg019mkl.jpg020mkl.jpg021mkl.jpg022mkl.jpg023mkl.jpg024mkl.jpg025mkl.jpg026mkl.jpg027mkl.jpg028mkl.jpg029mkl.jpg030mkl.jpg031mkl.jpg032mkl.jpg033mkl.jpg034mkl.jpg035mkl.jpg036mkl.jpg037mkl.jpg038mkl.jpg039mkl.jpg040mkl.jpg041mkl.jpg042mkl.jpg043mkl.jpg044mkl.jpg045mkl.jpg046mkl.jpg047mkl.jpg048mkl.jpg049mkl.jpg050mkl.jpg051mkl.jpg052mkl.jpg053mkl.jpg054mkl.jpg055mkl.jpg056mkl.jpg

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Galeria - Sezon 3

mkl_s3_000.jpgmkl_s3_001.jpgmkl_s3_002.jpgmkl_s3_003.jpgmkl_s3_004.jpgmkl_s3_005.jpgmkl_s3_006.jpgmkl_s3_007.jpgmkl_s3_008.jpgmkl_s3_009.jpgmkl_s3_010.jpgmkl_s3_011.jpgmkl_s3_012.jpgmkl_s3_013.jpgmkl_s3_014.jpgmkl_s3_015.jpgmkl_s3_016.jpgmkl_s3_017.jpgmkl_s3_018.jpgmkl_s3_019.jpgmkl_s3_020.jpgmkl_s3_021.jpgmkl_s3_022.jpgmkl_s3_023.jpgmkl_s3_024.jpgmkl_s3_025.jpgmkl_s3_026.jpgmkl_s3_027.jpgmkl_s3_028.jpgmkl_s3_029.jpgmkl_s3_030.jpgmkl_s3_031.jpgmkl_s3_032.jpgmkl_s3_033.jpgmkl_s3_034.jpgmkl_s3_035.jpgmkl_s3_036.jpgmkl_s3_037.jpgmkl_s3_038.jpgmkl_s3_039.jpgmkl_s3_040.jpgmkl_s3_041.jpgmkl_s3_042.jpgmkl_s3_043.jpgmkl_s3_044.jpgmkl_s3_045.jpgmkl_s3_046.jpgmkl_s3_047.jpgmkl_s3_048.jpgmkl_s3_049.jpgmkl_s3_050.jpgmkl_s3_051.jpgmkl_s3_052.jpgmkl_s3_053.jpgmkl_s3_054.jpgmkl_s3_055.jpg

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Galeria - Sezon 2

mkl_s2_001.jpgmkl_s2_002.jpgmkl_s2_003.jpgmkl_s2_004.jpgmkl_s2_005.jpgmkl_s2_006.jpgmkl_s2_007.jpgmkl_s2_008.jpgmkl_s2_009.jpgmkl_s2_010.jpgmkl_s2_011.jpgmkl_s2_012.jpgmkl_s2_013.jpgmkl_s2_014.jpgmkl_s2_015.jpgmkl_s2_016.jpgmkl_s2_017.jpgmkl_s2_018.jpgmkl_s2_019.jpgmkl_s2_020.jpgmkl_s2_021.jpgmkl_s2_022.jpgmkl_s2_023.jpgmkl_s2_024.jpgmkl_s2_025.jpgmkl_s2_026.jpgmkl_s2_027.jpgmkl_s2_028.jpgmkl_s2_029.jpgmkl_s2_030.jpgmkl_s2_031.jpgmkl_s2_032.jpgmkl_s2_033.jpgmkl_s2_034.jpgmkl_s2_035.jpgmkl_s2_036.jpgmkl_s2_037.jpgmkl_s2_038.jpgmkl_s2_039.jpgmkl_s2_040.jpgmkl_s2_041.jpgmkl_s2_042.jpgmkl_s2_043.jpgmkl_s2_044.jpgmkl_s2_045.jpgmkl_s2_046.jpgmkl_s2_047.jpgmkl_s2_048.jpgmkl_s2_049.jpgmkl_s2_050.jpgmkl_s2_051.jpgmkl_s2_052.jpgmkl_s2_053.jpgmkl_s2_054.jpgmkl_s2_055.jpg

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Galeria - Sezon 1

las-sezon1-0001.jpglas-sezon1-0002.jpglas-sezon1-0003.jpglas-sezon1-0004.jpglas-sezon1-0005.jpglas-sezon1-0006.jpglas-sezon1-0007.jpglas-sezon1-0008.jpglas-sezon1-0009.jpglas-sezon1-0010.jpglas-sezon1-0011.jpglas-sezon1-0012.jpglas-sezon1-0013.jpglas-sezon1-0014.jpglas-sezon1-0015.jpglas-sezon1-0016.jpglas-sezon1-0017.jpglas-sezon1-0018.jpglas-sezon1-0019.jpglas-sezon1-0020.jpglas-sezon1-0021.jpglas-sezon1-0022.jpglas-sezon1-0023.jpglas-sezon1-0024.jpglas-sezon1-0025.jpglas-sezon1-0026.jpg

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - Galeria

 


Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Sezon 4

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny - O projekcie

Zasadniczym celem planowanego zadania jest zebranie kompletnych i wiarygodnych informacji dotyczących lasu, jego roli i funkcji w znaczeniu utylitarnym jak również obrzędowo symbolicznym dla mieszkańców Rzeszowszczyzny, rozumianej jako obszar zajmowany przez Lasowiaków i Rzeszowiaków – dwie grupy etnograficzne, które stanowią przedmiot statutowego zainteresowania Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej. Przewiduje się, że realizacja zamierzonego zadania obejmie okres 3 lat, tj. od 2021 do 2023 r.

Las w życiu wielu społeczeństw odgrywał rolę bodaj podstawową i elementarną, stanowiącą o fundamentach życia i przetrwania. Generował bogactwo zachowań i ludzkich poczynań. Istnienie lasu wyzwoliło ogromną ilość stanowisk i postaw, które, wzajemnie się uzupełniając, wytworzyły obszary kultury tam wszędzie, gdzie las bezpośrednio wpływa na losy człowieka.

Las powinien być postrzegany jako przestrzeń, w której miały miejsce rozmaite zjawiska kulturowe, dlatego spojrzenie na niego musi zawierać w sobie opis obiektu przyrodniczego, ale również refleksje dotyczące lasu jako szczególnego miejsca, będącego przestrzenią na styku różnych światów.

Zatem nadrzędnym celem planowanego zadania będzie podjęcie próby ukazania lasów, ich historii oraz zmian na terenie Rzeszowszczyzny jako miejsca szczególnego we wszystkich aspektach. Założeniem projektu jest poddanie go gruntownym badaniom i analizie naukowej, które umożliwią przedstawienie lasu w sposób wieloaspektowy:

  • jako „przedsiębiorstwa gospodarczego” od najdawniejszych czasów; w tym opisie powinien się pojawić oraz lasu jako żywiciela i opiekuna, także w kontekście funkcjonowania rzemiosł i przemysłów wprost uzależnionych od istnienia lasu,
  • jako siedliska wszelkiego rodzaju duchów i demonów czy lokalizacji miejsc świętych i przeklętych oraz wykorzystania przestrzeni lasu jako miejsca rozgrywania się akcji tradycyjnych obrzędów (w znaczeniu symbolicznym),
  • jako ważnego motywu w tradycyjnym folklorze, ale również inspiracji twórczej dla pisarzy, poetów, plastyków czy muzyków.

Według dotychczasowej wiedzy o regionie można przypuszczać, że dla mieszkańców Rzeszowszczyzny, w zależności od miejsca zamieszkania, oprócz pewnych ogólnych, podstawowych funkcji, las w dawnej Puszczy Sandomierskiej, czyli dla Lasowiaków, był naturalnym, oswojonym, bezpiecznym miejscem życia (orbis interior), a jednocześnie jednym z najważniejszych elementów tradycyjnej wizji świata. Natomiast dla Rzeszowiaków las prawdopodobnie jawił się w nieco innej roli. Był miejscem, z którego bogactw korzystano dla uzupełnienia jadłospisu i przygotowywania zapasów zimowych, stanowił jedno ze źródeł utrzymania mieszkańców żyjących w pobliżu lasu. Również i w Rzeszowskiem był jednym z ważnych elementów tradycyjnej wizji świata, ale – odmiennie niż u Lasowiaków –  postrzegany jako przestrzeń obca, nieoswojona, nieudomowiona (orbis exterior). Jest to jednak tylko przypuszczenie, które nie ma mocnego oparcia w materiałach terenowych, których pozyskanie powinno być dedykowane specjalnie temu zagadnieniu. Wspominane przeświadczenie stanowi jeden z najistotniejszych elementów tradycyjnego światopoglądu, charakterystycznego dla mieszkańców Rzeszowszczyzny, a jego właściwe zrozumienie warunkuje rekonstruowanie ludowej wizji świata. To z kolei ma istotne znaczenie dla życia ludzi mieszkających na wspomnianym terenie, a prezentowanie i dokumentowanie ich rodzimego dziedzictwa dla kolbuszowskiego Muzeum stanowi zasadniczy cel działania.

Rzeszowszczyzna i jej podział na grupy etnograficzne, z uwagi na różne wizje świata wśród nich zaprezentowane na przykładzie postrzegania lasu, może stanowić jeden z nielicznych obszarów, na którym uchwycone zostaną relikty tradycyjnego światopoglądu i jego zróżnicowanie. Na stosunkowo niezbyt rozległym obszarze (12 powiatów) współistniały rozmaite wizje świata i mechanizmów jego funkcjonowania, co jak w soczewce skupia problematykę dotyczącą terenu całej Polski. Ich zaprezentowanie na przykładzie wieloaspektowego opisu lasu na Rzeszowszczyźnie może stanowić modelowy przykład pokazania wspomnianej złożoności i zróżnicowania światopoglądu jej mieszkańców. Może mieć kapitalne znaczenie jako punkt odniesienia i porównania dla innych regionów Polski.

Dawny, tradycyjny system wartości jest w chwili obecnej elementem zamarłym, niezrozumiałym dla przeciętnego człowieka. Jednak na Rzeszowszczyźnie zachowały się relikty jego przejawów, co jest rzadkością w skali całego kraju. Kolbuszowskie Muzeum podejmowało próby jego rekonstruowania, np. badając i analizując zwyczaj kolędowania na Rzeszowszczyźnie czy dokonując kompleksowej analizy wpływu dziedzictwa kulinarnego na różne aspekty życia mieszkańców dawnej Puszczy Sandomierskiej. Podjęcie prób rekonstruowania ludowej wizji świata wśród mieszkańców Rzeszowszczyzny to wyzwanie, które należy jak najszybciej podjąć, także z uwagi na naturalne odchodzenie starszej generacji osób, będących nosicielami tradycji bądź świadkami jej przemian, ale pamiętającymi jej przejawy. Dlatego też rejestracja ich wspomnień, przeprowadzona w sposób profesjonalny przez doświadczonych etnografów, etnologów, językoznawców i folklorystów pod nadzorem opiekuna i konsultanta naukowego, opracowana, transkrybowana i prawidłowo archiwizowana powinna stanowić działanie priorytetowe dla wszystkich instytucji zajmujących się tradycyjną kulturą ludową.

Kompleksowa realizacja założeń zadania pozwoli na określenie roli lasu i różnic w jego postrzeganiu wśród Lasowiaków i Rzeszowiaków, a także przyczyn tych zróżnicowanych poglądów. Być może pozwoli to na dokonanie próby rekonstrukcji tradycyjnego obrazu świata wśród mieszkańców wskazanych terenów, przyczyn jego zróżnicowania oraz prześledzenie dynamiki zmian postrzegania terenów leśnych u Lasowiaków i Rzeszowiaków, zachodzących do chwili obecnej, w odniesieniu do wymiaru historycznego kultury ludowej.

Zatem cele planowanego zadania to:

  1. przeprowadzenie kwerendy w wybranych archiwach funkcjonujących przy instytucjach kultury i związanych z lasem na obszarze określonym zasięgiem zadania a także kwerendy bibliotecznej,
  2. przeprowadzenie badań terenowych według wcześniej przygotowanego kwestionariusza,
  3. zebranie pozyskanych materiałów, dokonanie opracowań, transkrypcji i właściwej archiwizacji w zbiorach MKL w Kolbuszowej,
  4. wykonanie specjalnej zakładki na stronie internetowej Muzeum oraz udostępnienie wybranych materiałów w formie cyfrowej (m.in. fotografie, fragmenty najciekawszych wywiadów, itp.),
  5. przygotowanie i wydanie drukowanej wersji publikacji opartej na zebranych materiałach źródłowych pt. „Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny”.

Las w życiu i kulturze mieszkańców Rzeszowszczyzny


O projekcie
  




Galeria

   Materiały
   źródłowe

 Transkrypcje

Archiwum
   




Publikacja      

26.05.2021 r. A.261.3.2021 INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

Kolbuszowa, 18.10.2021 r.

A.261.6.2021

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

w dniu 18.10.2021 r. o godz. 12:15

na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. (dalej: ustawa Pzp)

Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej, ul. Kościuszki 6, 36-100 Kolbuszowa - Zamawiający informuje, że do upływu terminu składania ofert (18.10.2021 godz. 12:00) w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp, którego przedmiotem jest: „Dostawa samochodu dla Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej”, Nr sprawy: A.261.6.2021 nie wpłynęła żadna oferta.

Jacek Bardan
Dyrektor Muzeum

 Informacja do pobrania (PDF)

Zasady udostępniania informacji sektora publicznego

Regulamin ponownego udostępniania informacji publicznej Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej

Regulamin został opracowany w oparciu o:

  1. Ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz.U. 2016 r. poz. 1764 ze zm.)
  2. Ustawę z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (t.j. Dz.U. Z 2018 r. poz. 1243)
  3. Ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. 2018 r. poz. 1191)
  4. Ustawę z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 720)
  5. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 5 lipca 2016 r. w sprawie maksymalnych stawek opłat za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, nakładanych przez muzea państwowe i samorządowe (Dz. U. 2016 r. poz. 1011).

I. OBOWIĄZEK PONOWNEGO UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO W INNYM CELU NIŻ CEL PUBLICZNY DLA KTÓREGO ZOSTAŁA WYTWORZONA

  1. Każdemu przysługuje prawo do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego (dalej: ISP), udostępnianych przez Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej (dalej: MKL) w systemie teleinformatycznym lub przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystanie ISP, z ograniczeniami określonymi w podpunktach 3 i 4 punktu I. Formę i warunki udostępniania określono w punkcie II i IV niniejszego regulaminu.
  2. Przez ISP należy rozumieć każdą treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia, w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będącą w posiadaniu MKL.
  3. Przez ponowne wykorzystywanie należy rozumieć wykorzystywanie ISP przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż pierwotny, publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona.
  4. MKL jest zobowiązane do udostępniania i przekazywania informacji związanych z wykonywaniem zadań publicznych niezależenie od sposobu ich utrwalenia lecz nie jest zobowiązane do tworzenia ISP, ich przetwarzania, w sposób lub w formie wskazanym we wniosku o ponowne wykorzystanie oraz sporządzanie z nich wyciągów, jeżeli spowoduje to konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań, przekraczających proste czynności.
  5. Prawo do ponownego wykorzystania ISP podlega ograniczeniu:
    A. w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych,
    B. ze względu na ochronę prywatności osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorstwa,
    C. w zakresie informacji będących informacjami sektora publicznego, do których dostęp jest ograniczony na podstawie innych ustaw,
    D. w zakresie informacji sektora publicznego, których wytwarzanie przez MKL nie należy do zakresu jego zadań publicznych określonych prawem,
    E. w zakresie informacji sektora publicznego powiązanych z depozytami znajdującymi się w posiadaniu MKL, o ile ich właściciele umownie wyłączyli możliwość ich udostępniania lub przekazywania w całości lub w określonym zakresie,
    F. w zakresie informacji sektora publicznego, do których prawa autorskie i prawa pokrewne przysługują podmiotom innym niż MKL,
    G. w zakresie informacji sektora publicznego, będących w posiadaniu MKL, w przypadku gdy pierwotnym właścicielem autorskich praw majątkowych lub praw pokrewnych były podmioty inne niż MKL, a czas trwania tych praw nie wygasł
    H. w zakresie informacji służących zapewnieniu bezpieczeństwa muzealiom ze względu na ochronę przed zagrożeniem pożarowym, kradzieżą i innego rodzaju niebezpieczeństwem, które grozi zniszczeniem lub utratą zbiorów.

II. FORMY UDOSTĘPNIENIA ISP:

  1. Udostępnianie ISP następuje:
    A. przez publikację w systemie teleinformatycznym, w szczególności ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej lub zamieszczanie na stronie internetowej Muzeum,
    B. na wniosek zainteresowanego, o którym mowa w punktach III-VII niniejszego regulaminu.
  2. Wniosek o ponowne wykorzystywanie wnosi się w przypadkach gdy ISP:
    A. nie została udostępniona w BIP,
    B. została udostępniona w sposób inny niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat,
    C. będzie wykorzystywana na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone
    D. została udostępniona lub przekazana na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

III. WARUNKI PONOWNEGO WYKORZYSTANIA

  1. Udostępnianie ISP do ponownego wykorzystania w formie określonej w punkcie II.1.A niniejszego regulaminu następuje bez żadnych dodatkowych warunków.
  2. Udostępnianie ISP do ponownego wykorzystania, pochodzących ze strony internetowej MKL a także będących w posiadaniu MKL lecz nieudostępnionych w Internecie następuje po spełnieniu warunków wykorzystania ISP, które będą określane indywidualnie i przedstawiane odrębnie każdemu Wnioskodawcy.
  3. Po rozpatrzeniu wniosku o którym mowa w pkt II.2 MKL:
    A. przekazuje ISP wnioskodawcy bez określenia warunków ponownego wykorzystania,
    B. informuje o braku warunków ponownego wykorzystania w przypadku posiadania ISP przez wnioskodawcę,
    C. składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystania ISP wraz informacją o wysokości opłat za udostępnienie lub przekazanie ISP,
    D. odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystanie ISP.
  4. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymanie oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.

IV. OBLIGATORYJNA ZAWARTOŚĆ WNIOSKU O PONOWNE UDOSTĘPNIENIE ISP:

  1. Wniosek o udostępnienie ISP powinien zawierać w szczególności:
    A. nazwę podmiotu zobowiązanego tj. MKL
    B. informacje o wnioskodawcy obejmujące imię i nazwisko lub nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy lub jego pełnomocnika w sposób lub w formie wskazanym we wniosku,
    C. wskazanie celu ponownego wykorzystania (komercyjny lub niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której ISP będzie ponownie wykorzystywana, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,
    D. wskazanie ISP, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana – warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
    E. wskazanie formy przygotowania ISP, a w przypadku sieci elektronicznej także wskazanie formatu danych,
    F. wskazanie sposobu przekazania ISP, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób.
  2. Formularz wniosku o ponowne udostępnienie ISP stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Nie jest to druk obligatoryjny a jedynie o charakterze pomocniczym.
  3. Złożenie wniosku jest równoznaczne z akceptowaniem przez Wnioskodawcę niniejszego regulaminu.
  4. W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku, Wnioskodawca zostanie wezwany do usunięcia jego braków formalnych wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

IV A:

  1. Wniosek o ponowne wykorzystanie ISP może dotyczyć umożliwienia przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy, ponownego wykorzystywania, w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, ISP gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym MKL. Wówczas dodatkowo we wniosku należy wskazać sposób dostępu do informacji, gromadzonych w systemie teleinformatycznym oraz wskazanie okresu przez który MKL będzie umożliwiał ponowne wykorzystanie ISP w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym.
  2. MKL po rozpatrzeniu wniosku:
    A. składa ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie, przy czym od oferty nie przysługuje sprzeciw;
    B. informuje wnioskodawcę o braku możliwości ponownego wykorzystywania w sposób wskazany we wniosku,
    C. odmawia, w drodze decyzji, wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie ISP 4. Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty zawiadamia MKL o przyjęciu oferty. Brak ww. zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.

V. SPOSÓB I FORMA ZŁOŻENIA WNIOSKU O PONOWNE UDOSTĘPNIENIE ISP:

Wypełniony wniosek należy złożyć do Dyrektora MKL w Kolbuszowej z użyciem jednego
z poniższych sposobów:

  1. przesłać pocztą na adres: Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej, ul. Kościuszki 6, 36-100 Kolbuszowa
  2. złożyć w Sekretariacie Muzeum (adres j.w.)
  3. przesłać na numer fax: 17 22 71 296
  4. przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

VI. TERMIN ROZSTRZYGNIĘCIA WNIOSKU O PONOWNE WYKORZYSTANIE ISP:

  1. Rozpatrzenie wniosku następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
  2. Jeżeli wniosek o ponowne wykorzystywanie nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, MKL zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia tego wniosku.

VII. KIEDY WNIOSEK O PONOWNE WYKORZYSTANIE ISP NALEŻY OPŁACIĆ I W JAKIEJ WYSOKOŚCI

Przy udostępnianiu ISP do ponownego wykorzystania obowiązują następujące zasady, dotyczące odpłatności:

  1. Udostępnianie ISP do ponownego wykorzystania zamieszczone w Internecie następuje bezpłatnie.
  2. Udostępnianie ISP niedostępnych w Internecie, których przygotowanie nie przekroczyło prostych czynności jest bezpłatne. Wnioskodawca jest jednak zobowiązany do pokrycia kosztów zakupu nośników danych (elektronicznych, papierowych), na których zawarte będą ISP przeznaczone do ponownego wykorzystania a także kosztów przesyłki pocztowej.
  3. Jeżeli przygotowanie ISP w sposób wskazany we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, MKL może nałożyć opłaty za udostępnienie ISP w celu ponownego wykorzystania.
  4. Przy ustalaniu wysokości opłat za przygotowanie ISP do ponownego wykorzystania będą brane pod uwagę następujące czynniki:
    A. wysokość stawki godzinowej wynagrodzenia pracownika oddelegowanego do przygotowania informacji, liczona proporcjonalnie do ilości czasu przeznaczonego na realizację sprawy, związanym z nietypowym wnioskiem o ponowne wykorzystanie ISP,
    B. koszty materiałów zużytych do przygotowania ISP zgodnie z żądaniem zawartym w nietypowym wniosku o ponowne ich wykorzystanie,
    C. koszty należności związane z dostarczeniem informacji żądanych w nietypowym wniosku o ponowne wykorzystanie ISP.
  5. W przypadku gdy udostępnianie ISP następuje w celach innych niż niekomercyjne o charakterze badawczym, naukowym lub edukacyjnym MKL może nałożyć opłaty uwzględniające nie tylko koszty bezpośrednie ale również koszty pośrednie związanez gromadzeniem, produkowaniem, reprodukowaniem, rozpowszechnianiem, ochroną i ustalaniem praw, których wysokość została ograniczona mocą Ustawy i Rozporządzenia wskazanych na wstępie Regulaminu w pkt 2 i 5.
  6. MKL jest zobowiązane na żądanie wnioskodawcy wskazać sposób obliczenia opłaty za ponowne wykorzystanie ISP w odniesieniu do złożonego przez niego wniosku.
  7. Opłaty za udostępnienie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystania uiszcza się gotówką w kasie MKL lub przelewem na konto Muzeum nr 42 1240 2627 1111 0000 3253 6124.

VIII. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. MKL nie ponosi odpowiedzialności za ponowne wykorzystanie ISP udostępnionej lub przekazanej w sposób naruszający obowiązujący porządek prawny.
  2. MKL nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystywanie ISP przez podmiot wykorzystujący ponownie ISP w zakresie przekraczającym posiadane przez MKL uprawnienia do ich wykorzystywania, a także przyznane przez MKL podmiotowi, zgodnie z określeniem celu we wniosku, o którym mowa w punkcie IV niniejszego regulaminu.


IX. ŚRODKI PRAWNE PRZYSŁUGUJĄCE W PRZYPADKU ODMOWY WYRAŻENIA ZGODY NA PONOWNE WYKORZYSTANIE ORAZ PRAWO SPRZECIWU

  1. Wnioskodawca, który otrzymał ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystania ISP, a także wysokość opłat za udostępnienie ISP w celu ich ponownego wykorzystania, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty, złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. W przypadku otrzymania sprzeciwu MKL w drodze decyzji rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystania ISP lub o wysokości opłat.
  2. W zakresie nieuregulowanym ustawą o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystanie ISP oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystania lub wysokości opłat za ponowne wykorzystanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniu o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, z tym że:
    A. przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi,
    B. skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.

Pobierz wniosek